Small man, big mouth.

Jag tror på ett ragnarrök. Jag tror att världen, eller åtminstonde männskligheten komma att gå under inom en viss framtid. Vi kommer förgöra oss själva, och allt kommer kollapsa. Det tror jag. Och inte för att jag vill tro det, utan jag tror bara att det är ett faktum idag. Tyvärr!
"Allt det som byggs rakt upp i höjden, kommer falla ner, kommer falla tungt."
Och folk kommer inte sluta leva det liv som idag leder till orättvisor och misär i andra delar av världen. Vissa kommer kanske göra det, men långt ifrån alla. Det krävs allt för stor förändring för att alla ska fatta och börja agera.
   Men jag tycker verkligen inte det gör det mindre värt att kämpa. Kämpa mot en bättre värld. Å nej. Det känns givetvis mycket sorgligt i många fall, men jag tycker ändå att så länge man i huvudtaget har möjlighet att göra något som världen skulle kunna må bättre av, så är det värt att kämpa för, ända in i det sista. Kanske låter det fånigt, men med tanke på den skitvärld vi lever i idag så finns det få saker som gör mig så peppad som tanken att man faktist kan göra en hel del åt skiten. Men att rädda hela världen är nog ett omöjligt projekt, om du frågar mig. Och om man förväntar sig kunna göra det är nog risken att bli besviken farligt stor. Så jag ser det hällre så att även om jorden skulle gå under imorgon, så skulle jag ta mig fan plantera ett träd idag!  

..Men allt återstår att se.

Kommentarer
Postat av: m uppochner

det är smart. bra tänk.

2009-09-08 @ 14:24:33
Postat av: Oliver

åh, kom och kämpa med mig här i stockholm fina du!

2009-09-08 @ 17:25:34
Postat av: torunn

MEN DIN LILLA TOKA! du är bra. bra skrivet. MEN DÅLIGT ATT JAG INTE ENS VISSTE ATT DU HADE EN BLOGG! Tänkte skriva ett brev till dig nu, så du får smsa din adress till mig (det går att smsa till mig men jag kan inte svara). Puss gull

2009-09-09 @ 04:01:51
URL: http://torunn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0