ORÄTTVIST och OHÅLLBART.

  Jag minns en gång när jag var i Stockholm. Jag hade gått förbi några stånd som stod och sålde krimskrams, ungefär utanför kulturhuset vid plattan.
Jag kom ihåg känslorna och tankarna jag fick när jag såg folk stå där och glo på alla fula saker som var till salu, och som vissa idioter dessutom köpte. jag kom ihåg hur jag tänkte att " Stopp! Ni behöver inte den där skiten!".
Nej, för faktum är att sakerna finns inte där för att vi behöver det, utan för någon annan ska kunna käna pengar på det. Så att säljaren i sin tur ska ha en chans att i huvudtaget överleva i det här systemet.
  Allt är som en jävla lek när man tänker efter, det som vi idag kallar livet. Folk måste ha ett jobb för att kunna tjäna pengar, som man i sin tur måste ha för att kunna överleva. Kanske är det ett ganska smart och praktiskt system i många fall(???). Men det värsta är det att det idag inte handlar om att folk ska ha mat och tak över huvudet utan att någon som sagt ska kunna utnyttja och tjäna någonting på allt.
  Om hus idag byggdes för att människor skulle ha en plats att bo i så skulle inte tusenmiljardermiljoner hus och lägenheter runt om i världen stå tomma, medans folk går runt och lider för att de inte har nån stans att bo.
Man skulle häller inte tillvärka tusenmiljonermiljarder ton för mycket mat, som man senare slänger i kontainrar så fort bäst-före-datumet överskridit en dag (hur ätbar den än må vara), medans det finns folk överallt som svälter för att dem inte har tillgång till mat.
  Nej, idag handlar det om att komma på så mycket nya, coola, spännande och häftiga saker som möjligt, och få oss andra att tro att det är något vi inte kan leva bra utan, bara för att någon somsagt ska kunna tjäna pengar på skiten. Och ju mer pengar man tjänar på skit, ju mer skit kan man spendera pnegarna på.
  Och en annan mycket tråkig sak med detta system är resultatet av ett jordklot som inte orkar med vikten av alla prylarna. Vilket i sin tur leder till Piss&Helvete!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0