Total destruction. The only solution.

Jag såg en reklam och svämmade över;

Fy vad jag hatar alla nya jävla, överflödiga elektroprylar!!!!
Som om ingen skulle klara sig utan dem!
Som om någon i huvudtaget skulle bli lyckligare av dem!!!
Andvänd hjärnan till något vettigare än att uppfinna mer trams än det som redan finns här på stackars jorden.
Det är bara leksaker att leka med i denna uppbygda lekpark så kallat: dagens samhälle.
Leksaker som är till för att du ska ägna dina tankar åt annat än hur saker och ting faktiskt ligger till.
Men lyssna! Du blir lurad. 
Allt det här är på låtsas. Allt det här är uppbygt av plast och silikon.
Fråga dig själv varför du gör som du gör. Lever som du lever.
Ett svar är inte nödvändigt. Att bli mer medveten är det som betyder något.
Jag vet iallafall en sak, och det är att ett jävla playstation med inbyggd kamera och telefon inte kommer göra dig lyckligare (och om man väl är igång kan man ju också fråga sig själv hur sin egen defention av lycka ser ut egentligen..)
Ibland får man faktiskt för sig sånt, men jag lovar dig, såna saker gör dig bara blind.
Ibland  vill jag bara ta steget ifrån allt som har med dett liv att göra.
Jag vill inte vara med i denna fåniga lilla lek. 
Hällre lever jag i skogen. Äter bark och nötter. Blir polare med djuren. Och hela detdär köret!
Än att tro att detta är livet som det bör vara.
Naivitet <3


Jag tror Ragnarrök är behövligt för att få allt på fötter igen.
Sorgligt nog.

Kommentarer
Postat av: helena

jag håller med dig så jävla hårt. och det är bra att få utloppp för sin frustration, fast ibland känns det som att man verkligen borde göra något konkret typ bränna alla nya mobiltelefoner med dator och musik och kamera och gps och gudvetvad. läste häromdagen om en robot som tagit struptag på en man. det är så det kommer gå tillslut robototorna will kill us all..

2009-04-29 @ 15:03:54
Postat av: timea

haha, jaa!

shit! ja, robortona kommer ta över världen!!

2009-04-29 @ 20:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0