självcentrerat, always!

jag önskar att alla mina känslor kunde ta och lugna ner sig lite,
eller åtminstonde sluta styra över mig så.
jag önskar att jag själv, för en gång skull, skulle kunna styra över mina egna känslor,
och inte tvärtom.
många känslor är bra, och jag är glad att kunna få uppleva dem så starkt. värme. glädje. kärlek. etc.etc.
men vissa känslor gör så ont, och känns så mycket i hela mig.
tomhet känns mer än vad man kan tro. och änglsan, avsky, övergivenhet, ensamhet, oordning, känslan att vara otillräcklig, tråkig, dum, och fel. rädsla. etc.etc.

och tipsa mig häller inte om att gå efter min magkänsla,
för mina känslor är egentligen inga att lita på.

---

förövrigt blev jag fånigt och överraskande glad över era fina kommentarer,
kanske var lite bekreftelse det som behövdes. tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0