live and learn.

igår på naturkunskapen blev vi bland annat upplysta om att Lennarts förfädrar en gång i tiden varit mamut-jägare i sibirien, jag och vidar antog då att någon av hans släktingar antagligen fått en yxa i pannan någon gång för längsen..förklaringen till lennarts fina veck/rynka mitt mellan ögonbrynen, som får honom att se så bekymrad ut.
vi lärde oss också skillnanden mellan träsk och sjö och vad ozonlagret bestod av, hur små syreatomer tänkte och hur dom tillbringade sina dagar där uppe i atmosfären. dessutom så kom vi fram till att fåglar inte kissar utan kiss-bajsar istället.
detta och mycket mer kan man få lära sig på våra natur-lektioner. jag gillar!

nu ska jag hem till fanny och leka med silkespapper.
byebye äppelpaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0